Start - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu Start - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu

Start

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

07 Juli 2018 | Nederland, Rotterdam

Op reis naar Parijs

Het wordt weer eens tijd. Irene is met pensioen gegaan, ik ben uitgewerkt op Terschelling, bij Oerol. We gaan een langere reis maken met Lady B. Naar Parijs!

Sinds we de bovenkant er af hebben gehaald in 2016 zijn we een stuk lager als oorspronkelijk en kunnen we naar Parijs varen. Alhoewel, de laagste brug in Frankrijk is 3,70m, wij zijn 3,63m, en van de waterwegbeheerder mogen we maar 3,50m zijn. Dat wordt spannend! We hebben uitgebreid gefantaseerd over manieren om de boot te laten zakken. De leukste was toch wel dit. We wilden weten of water onderin pompen iets kon betekenen. We liggen tegenover de firma MTC poedercoating en we hebben ze gevraagd om vrijdagmiddag na het werk aan boord te komen met zijn allen, dan zetten wij een kratje bier neer. We kregen alle medewerking, maar het kon ook wel in de middagpauze, ook goed. We hebben veel mensen aan boord gehad, iedereen heeft opgeschreven hoe zwaar hij of zij was. We hebben voor 1.200kg mensen aan boord gehad en we zonken 2 a 3 cm. Dat zette dus niet veel zoden aan de dijk.
We spreken regelmatig met schippers die vroeger op spitsen hebben gevaren, een bepaald type binnenschip, speciaal ontworpen voor de vaart van en naar Frankrijk, met vaste maten die in de sluizen passen. We hebben een grote hoeveelheid tips gekregen, jullie horen nog wel het een en ander.

We starten vandaag, zondag 8 juli. Wanneer we in Parijs zijn staat niet vast. Het is zo’n 600 km, met 56 sluizen en 3 tunnels. Zal het lukken, zullen we passen?

We gaan jullie weer verhalen vertellen. Echte gebeurtenissen, anekdotes, observaties, geschiedenis en nog zowat. Deze weblog heet waar.ben.jij en wij vertellen waar.wij.zijn.

• 08 Juli 2018 - 07:32

Ellen De Jong:

Wat leuk, lieve Wim en Irene, nu al zin in jullie avonturen!! Wij staan op het punt van vertrek voor een fiets/kampeertocht langs de Elbe, zijn nu in Dresden. Onze dochters zijn nu samen een wandel/kampeertocht aan het maken op Ijsland. Rondreizen = vakantie = avontuur, of t nou fiets, benenwagen of boot is ;)). Bon voyage! XxEllen

• 08 Juli 2018 - 09:40

An Slaa:

Hallo lieverds, jullie zijn weer inventief bezig geweest met alle voorbereidingen. Nu de uitvoering nog. Behouden vaart en veel plezier. Zus

• 08 Juli 2018 - 15:41

Hans&hetty:

Mooi begin, ook nog langs Vlissingen?

• 08 Juli 2018 - 16:32

Anneke De Vries:

Goede reis! Hopelijk lukt het allemaal en hebben jullie een mooie en fijne tijd! Liefs, Anneke

• 08 Juli 2018 - 17:30

Marjon:

Yes op pad! Eindelijk. Heel veel plezier onderweg..the journey is the reward immers en niet het doel. Wie weet zien we elkaar onderweg nog. Vandaag helaas niet kunnen zwaaien wegens fietsroute in de polder... maar we denken aan jullie.
    Liefs
    Jos en Marjon

• 08 Juli 2018 - 20:04

Arpad:

Tja , vroeger had je alleen de lege flessen aan boord hoeven houden, dan lag ie na een tijdje vanzelf een stuk dieper. Helaas doen ze Appelsientje in van die kartonnen pakken, dat weegt niks.

Ik hoop dat jullie een fantastische trip gaan maken!

De groetjes uit Noord-Holland.

• 09 Juli 2018 - 07:12

Jeroel:

Behouden vaart en een heerlijke reis. Maar van Parijs moet je toch ook weer terug? Zelfde route?? Ik hoor wel hoe de eerst kilometers (of zeemijlen) zijn gegaan van maAnnie. Groeten,
    Jan

• 09 Juli 2018 - 12:27

Ria En Ook Kees:

leuk weer iets van jullie te horen. Hopelijk nog in goede gezondheid anders ga je niet aan zo'n reis beginnen. Veel liefs vanuit Hauwert en behouden vaart. Ria

• 09 Juli 2018 - 17:23

Silvia En Rene Kok:

Goede reis Wim en Irene, geniet er van!

• 18 Juli 2018 - 14:09

Hans:

Weer verder. Volg jullie met interesse de tx51 is in Noorwegen . Groet hans

• 19 Juli 2018 - 11:42

Joyce:

Lieve Wim en Irene,

Beetje late reactie, maar ik was erg druk met werk/kind en kleinkind. Wat een prachtige tocht zijn jullie aan het maken. Ik zit hier in de heerlijke warmte van Stellendam jullie eerste bericht te lezen met een grote lach op mijn gezicht.Mooi inventief begin! Dat gaat zeker leuk worden. Arjen en ik gaan jullie belevenissen zeker volgen. Geniet van alle mooie en misschien een paar iets minder mooie momenten. Achteraf blijkt alles een mooie belevenis! Dus geniet van elke seconde.
    Heel veel liefs en dikke zoen. Arjen en Joyce

• 21 Juli 2018 - 20:22

Jelmer In Terherne:

hai, lieverds. inenen denk ik weer aan jullie.
    is er een emailadres waarop ik ik wat privater kan babbelen?
    alles wel aardig goed hier.

liefs, (goudhaantje(en nog steeds) ) jelmer