Valse start - Reisverslag uit Medemblik, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu Valse start - Reisverslag uit Medemblik, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu

Valse start

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

27 December 2009 | Nederland, Medemblik

Valse start.
Dit is geen reisverslag, maar een stilligverslag.
De eerste etappe van onze reis, met de Kerst naar Terschelling, is niet doorgegaan. Reden: Wim was een klusje in de logeerkamer aan het doen, doet een stap opzij, struikelt over de hoge drempel van de WC, valt zijdelings in de WC op de toiletpot en breekt zijn 9e rib rechts. En voor zover je het niet wist, dat doet ongelofelijk, verscheurend pijn. Na een bezoek aan de huisartsenpost werd ik snel doorverwezen naar het ziekenhuis, onderzoek, foto’s, zware pijnstillers en een opname voor uiteindelijk 2 nachten. De artsen vertrouwden het niet helemaal omdat de pijnklachten en bloedwaarden wezen op een mogelijke interne bloeding, klachten in de buurt van de lever. Uiteindelijk viel het mee, na 2 dagen was ik weer thuis. Hier red ik het voorlopig wel, met voldoende pijnstilling; zonder dat is het niet uit te houden, alhoewel, lachen, hikken hoesten, bukken, je sokken aantrekken, en op je zij liggen ook met pillen niet te doen is.
Maar je begrijpt, varen, sturen, afmeren, trossen hanteren en andere zaken zit er even niet in. We blijven dus voorlopig in Medemblik. We zijn ingesneeuwd, (nog) niet ingevroren en weer ontdooid. Het is ongelofelijk knus aan boord met onze vrienden Jos en Marion, met goede gesprekken, heerlijk eten, wandelingen in de sneeuw (ik niet), boeken lezen, truien breien, goede wijn, een Kerstboom(pje), schaatsen kijken hebben we ook heerlijke Kerstdagen.
De kachel is voor de 2e keer, in de Kerstnacht, stukgegaan. Maar met behulp van electrische kacheltjes houden we het wel lekker warm.
Waarschijnlijk gaan we na de jaarwisseling weer verder, als ik weer zonder tranen in mijn ogen aan het stuurwiel kan draaien.
Gelukkig Nieuwjaar.

• 27 December 2009 - 16:38

Piet & Edith:

Hallo Wim en Irene,
    Veel sterkte toe gewenst vanuit een regenachtig Neck. Het biertje en het wijntje smaken er niet minder om. Wij hopen dat jullie snel weer op weg kunnen. Wim: lach, hik en schuddebuik etc niet te veel. Doet alleen maar zeer. Fijne jaarwisseling.
    Kus van Edith en Piet

• 27 December 2009 - 23:25

Marion:

ha wim en irene, ja wat is dat nu? niet varen op de middelandse maar stilleggen in medemblik. maar ja, goede gesprekken en cognac moeten ook daar te vinden zijn. en daar gaat het om, toch/ liefs van marion (bliek dus)

• 28 December 2009 - 10:32

Silvia En René Kok:

Wat vervelend voor je Wim dat je nu in de lappenmand ligt. Beterschap toegewenst!
    Fijne jaarwisseling in Medemblik.
    Groeten,
    René en Silvia

• 28 December 2009 - 10:41

Kees En Ria Vriend:

Wat een pech, maar dit gaat echt over, na een week of 6 voel je er niks meer van.Wij wensen jullie een goede jaarwisseling en een heeeeeel gezond 2010.
    Groetjes van Kees en Ria uit Hauwert.

• 28 December 2009 - 13:33

Sonja:

Lieve Wim en Irene, wat balen voor jullie! Ik weet helaas dat het vreselijk pijnlijk is, zelfs het adem halen is pijnlijk en dan overeind komen, oh,oh!
    Toch wensen wij jullie een fijne jaarwisseling en een heel gezond 2010 en een behouden vaart!!
    Groetjes, Gerard en Sonja

• 28 December 2009 - 17:28

Co Vlaar :

Dag Irene en Wim, wat een onfortuinlijk moment voor Wim met toch forse gevolgen. Ik herken de symptonen van niet kunnen lachen, sokken aantrekken e.d. Heb ook eens wat ribben geneust. Het beste met het herstel en voor straks een goede jaarwisseling. (geef het vuurwerk maar aan Irene) Groet, Dita en Co

• 28 December 2009 - 21:52

Karel:

Ha die wim en ireen
    Wat is dat voor een kachel? Overboord met dat kreng?
    Schijnt beter ribben te breken dan te kneuzen,zelf ook al eens maanden last van gehad
    het beste kun je erop gaan liggen,was bij mij zo
    Als ik jullie niet meer zie prettige jaarwisseling

• 29 December 2009 - 21:47

Marianne Selleger:

Lieve Wim en Irene,

Heel veel sterkte wim en beterschap. Ach, deze kinderziektes horen erbij, de reis wordt gewoon fantastisch. Ik ben nieuwschierig naar alle berichten!

liefs en een heel mooi 2010, marianne

• 30 December 2009 - 14:51

Anneke Smit:

Hi Wim en Irene,
    Wat een pech en pijn! Heel veel sterkte de komende tijd. Fijn dat je zulke goede vrienden bij je had. Irene ook veel sterkte, want je zal het nu wel druk hebben en erg geschrokken zijn. In ieder geval een goede jaarwisseling en.... ergens in 2010 is het allemaal over! Veel liefs, Anneke

• 03 Januari 2010 - 09:18

Cees En Anneke:

Hi daar ingevroren vertrekkers. Egypte was prachtig, lekker zeilweertje ook daar. Het was zowaar een watersportvakantie voor ons. Eerst in 4 dagen de Nijl af van Luxor naar Aswan, daarna in convooi naar Abu Simbel [woestijnrit]alwaar aan boord van een ander schip terug in 3 dagennaar Aswan over het Nassar[stuw]meer. Keer op keer met de tender naar de wal om een verplaatste tempel te bezichtigen. Van Aswan met binnenlandse vlucht naar Cairo om na een bliksem bezoek van 1 dag af te reizen naar Hurghada. En ja hoor heerlijk zwemwater in een tropisch aquarium. Snorkelen vanaf het strand en duiken vanaf een schip, kortom geweldig.
    De val van Wim klinkt niet plezierig en zal het nog minder geweest zijn. Voorlopig dus nog even aan Medemblik gekluisterd. Maar ach, in de winter is dat ook mooi, zeker nu.

• 03 Januari 2010 - 21:01

Theo Van Eijk:

Beste Wim en Irene,

Een gezond, gelukkig, liefdevol en vrolijk jaar toegewenst. Goede vaart!

Theo

• 05 Januari 2010 - 08:15

Cecile:

Eigenlijk wel toepasselijk, ingevroren beginnen en eindigen in een tropisch zonnetje straks, zonder blessures weliswaar ! Hoop dat jullie binnenkort kunnen vertrekken, geniet in de tussentijd van het bevroren landschap.
    liefs Cecile

• 06 Januari 2010 - 15:24

Marina:

Dag Wim en Irene,
    Ik heb me aangemeld voor jullie reisverslagen. Ook al liggen jullie nu ingevroren. Wim: beterschap!
    groet, Marina

• 06 Januari 2010 - 18:50

Jp:

gelukkig nieuwjaar!!!

eigenlijk kun je best concluderen dat jullie zo vreselijk veel van westfriesland houden...

succes JP

• 08 Januari 2010 - 08:19

Annelien:

wat een pech !
    jullie liggen dus voorlopig nog wel even vast.
    over een poosje des te meer genieten van de reis !
    beterschap en liefs voor allebei.
    annelien

• 10 Januari 2010 - 18:17

Marjon:

Lieve Wimmie en Irene,
    Heb net al een reactie geplaatst maar die was opeens foetsie.
    Hoop jullie nog te ontmoeten in amsterdam alvorens jullie oostwaarts varen.
    Wat was het leuk vandaag om jullie weer tegen te komen in deze mooie witte wereld....liefs van marjon

• 11 Januari 2010 - 04:33

Ingrid:

Lieve Wim en Irene,
    wat een pech!!!! Ik hoop dat het inmiddels iets beter gaat. Sterkte, liefs Ingrid

• 04 Maart 2010 - 07:17

Arpad:

Gelukkkig! eindelijk op stap. Geniet er van, en hopelijk tot gauw.