Eindelijk op weg! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu Eindelijk op weg! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu

Eindelijk op weg!

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

26 Juni 2012 | Nederland, Haarlem

Eindelijk, we zijn op weg! we dachten dat we 1 maand nodig hadden voor het schilderwerk, het werden 2 1/2 maand.
Reden: het weer. Je kan niet schilderen als het regent of de temperatuur onder de 15 graden is, en dat gebeurde heel veel.

We hebben een probleem met onze tekstverwerker, daarom deze keer even een kort bericht.

We zijn vertrokken uit Warmond en liggen nu in Haarlem. Morgen, woensdag 27 juni, gaan we naar Hoorn en daar blijven we een paar dagen liggen. Dus let op, vrienden uit Hoorn, Hauwert en omgeving: als je op de koffie wilt komen, of een glas wijn, bel even, dan vertellen wij je waar we liggen.

Het waren roerige maanden in Warmond.

Roerig, omdat we hard moesten werken: roest bikken, plamuren, primen, schuren, weer plamuren, aflakken, aan de binnenkant van de verschansing 2-componentenverf, de romp van de boot in 1-component. De mast er af halen, de radar demonteren, de kraan voor de bijboot er af hijsen, en dat alles om de hoogte van de boot terug te brengen van 4,90 meter naar 4,38 meter, net genoeg om de laagste bruggen naar Berlijn te kunnen passeren.

Leuk roerig omdat er veel familie en vrienden in de omgeving wonen. Bezoek aan boord, een etentje hier en daar af en toe een feestje, hulp bij het schilderwerk: bedankt Jan en Marco.

Niet leuk roerig omdat binnen 18 dagen allebei onze poezen zijn overleden, Missie aan de gevolgen van nierproblemen, meneer van Rooijen vanwege de alvleesklier. We hebben zelf besloten ze te laten inslapen, en we vinden het nog steeds goede besluiten, maar de boot is nu eventjes erg leeg.

Een kort verhaal nu, binnenkort komen we uitgebreider terug op onze belevenissen, als Word weer doet, wat het moet.

• 26 Juni 2012 - 21:43

Pieta:

Leuk weer even een update. Niet leuk dat de poezen er niet meer zijn! Dat is toch een heel gemis!!

Groetjes, Pieta

• 27 Juni 2012 - 09:41

Co Vlaar:

Hoi Irene en Wim, wij zitten nog ruim een week in Drenthe en daarna zijn jullie wellicht weer weg uit Hoorn? Leuk om te lezen dat er een reis naar Berlijn op het programma staat. Zeker na het noodzakelijke onderhoud aan staalwerk met 2 componnentenverf! Groeten van Dita en Co.

• 27 Juni 2012 - 09:53

Tineke Egyedi:

Hoi Wim en Irene,
    goeie reis :) Hoe lang blijven jullie in Hoorn? Ook nog de hele volgende week?
    Zaterdag stap ik op de boot van Lae. Moet er een dag af in het midden (misschien het einde, misschien weer lukt het weer op te stappen). En volgens mij moeten we langs Hoorn komen op de terugweg vanaf het Wad.
    Hoe dan ook: dikke zoen, ook van Lae,
    Tineke

• 28 Juni 2012 - 09:02

Ida:

Hallo Wim en Irene,
    Wat leuk dat jullie in de buurt zijn. Hoe lang blijven jullie in Hoorn liggen, want we hebben dit weekend al een volle agenda, maar ik vind het wel heel leuk om even langs te komen. Ik laat het je weten als ik een gaatje heb. Wat erg voor Missie en meneer van Rooijen. Je zal ze wel erg missen.
    Groetjes en misschien tot gauw.
    xxx

• 11 Augustus 2012 - 00:20

Lucien:

Ik had het al vernomen, maar bij dezen toch mijn medleven. Heerlijke dieren meneer van Rooijen Missie, een goed leven leven gehad, kan niet anders met zo'n famile. Liefs.