Blaastest - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu Blaastest - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu

Blaastest

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

24 December 2011 | Nederland, Rotterdam

In het laatste reisbericht stond:’ We sluiten onze serie reisverhalen’, en “ we storten ons in de stad, in de cultuur’. Dat laatste heeft ons een verrassing gebracht die we toch even willen vertellen.

Op donderdagavond gaan we altijd naar de foyer van de Rotterdamse Schouwburg. Daar worden ’s avonds om 10 uur radio-opnamen gemaakt voor het programma Virus. Het wordt 2 uur later uitgezonden op radio4. Hoofdkenmerk is klassieke muziek met soms een uitstapje naar jazz, folk, vaak uitgevoerd door jonge mensen en gepresenteerd door wisselende personen zoals Mike Boddé, Giel Beelen en anderen die je niet direct verwacht in de wereld van de klassieke muziek. Het is een leuk programma, de opname is ontspannen, je drinkt gewoon een wijntje en praat er doorheen.

Een onderdeel van het programma is ‘De Blaastest’. Er worden twee personen uit het publiek gelicht die allebei een tuba omgehangen krijgen en die er zo lang mogelijk een toon uit moeten persen. Daar hoorde ik ook bij, ‘die meneer met die mooie trui’. En ik won, omdat mijn tegenstander in de lach schoot. Na de uitzending werd ik uitgenodigd om op 15 december mee te doen aan de finale. Natuurlijk, doen we. Ik trok mijn mooie trui aan en ging er heen met Irene. Een paar finalisten waren niet op komen draven, dus Irene werd uitgenodigd om ook mee te doen. En passant werd haar ingefluisterd even snel iets te verzinnen over haar vorige optreden. Dat is radio.

Ik zal niet vertellen wie er gewonnen heeft. Bekijk het maar op internet: http://virus.radio4.nl/uitzending/195469/ . Het is een opname van het hele programma dus als je alleen ons wilt zien, begin op de 41e minuut.

Daar kun je onze eerste stap in de wereld van radio en tv zien.

Goede wensen voor 2012.

• 24 December 2011 - 13:31

Liek:

Inderdaad een fraaie trui Wim.
    Jullie zoeken de leuke dingen op en de beloning is veel plezier.
    Ga zo door in 2012 en blijf gezond.

• 24 December 2011 - 15:36

Jan Van Dijk:

Irene en wim, ik ben trots op jullie! Geweldig geblazen!
    Prettige dagen en goed nieuwjaar.

• 24 December 2011 - 17:02

Silvia Kok:

Hoi Wim en Irene, leuke uitzending jammer dat 1 van jullie niet gewonnen heeft. Voor jullie ook fijne kerstdagen en een gelukkig en vooral gezond 2012 toegewenst vanuit Hauwert.

• 04 Januari 2012 - 20:44

Gerke Beetstra:

Hoi Wim en Irene,
    heb vanavond alle verslagen gelezen, hartstikke leuk! Mooie reisverslagen. Een goede winter met weinig ijs gewenst! hartelijke groet, Gerke

• 04 Januari 2012 - 21:04

Joke En Wim :

Dag Irene en Wim,
    Eerst het allerbeste voor 2012! En daarmee bedoelen we op alle gebied. Het is een felicitatie waard dat jij sinds een jaar geen aanval meer hebt gehad. Dat biedt perspectief! Hier gaat alles z'n gangetje. De buren hebben weer met elkaar bij Cees en Veronique Oud en Nieuw gevierd, wij zijn om even over twaalf nieuwjaar gaan wensen. We hadden zelf bezoek.
    In het huis van de fam. Dijkstra zijn ze nog steeds aan het klussen, het zal wel heel mooi worden. En het huis van de fam. Huizinga kennen jullie niet meer terug, daar is zowat een huis voorgekomen. Het huis van de Fam. Bloemink staat te koop, je weet wel naast Tineke Cock. Misschien weten jullie dit allemaal wel, ik heb een hele tijd na mijn mislukking niet meer gereageerd. We hebben met veel plezier de reisverslagen gelezen en vinden het jammer dat je er mee stopt.Dat jullie het fijn hebben in Rotterdam bevreemdt mij niets, ik zie zo de plaats voor me waar jullie nu liggen. Met Bas de hond gaat het prima, Wim gaat iedere dag een uur met hem lopen in het Egboetswater. Hauwert heeft daar ook een mooie nieuwe woonwijk gekregen.Het allerbeste! Lieve groeten Joke en Wim, poot van Bas en kopje van Driekus, de poes.