Verhuizen..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu Verhuizen..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu

Verhuizen.....

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Wim

20 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal! Allereerst wensen we je heel mooie feestdagen, een gezellige Kerst en een goed Nieuwjaar.

Dat verhuizen, ja. Ik had me niet gerealiseerd dat een schip inrichten en reis voorbereiden zo vermoeiend is. De afgelopen maanden hebben we 2 huishoudens gehad, bijv. hier de koffie en daar de melk of hier de sla en daar de honing etc. voor de dressing. Allemaal zeer overkomelijk maar wat ben ik blij dat we nu echt eindelijk over zijn. Op 12 december zijn we daadwerkelijk verhuisd en afgelopen donderdag hebben we voor het laatst de deur van Hauwert 82a achter ons dichtgetrokken, dat een zeer lief plekje is gebleken. (Bedankt Cees en Anneke, het was warm, welkom en heel gezellig in een leuk huis.)

Maar even terug naar begin november. Na 4 maanden bij Scheepsreparatie Friesland (hadden we al verteld dat dat een fantastische werf is met prima vaklui, zeer bereidwillige direktie en medewerkers waar in een heel ontspannen sfeer hard gewerkt wordt en waar ook nog redelijke prijzen gehanteerd worden, dank SRF!) was her ladyship erg smerig. Poetsen, boenen, schrobben dus tot we erbij neervielen. Samen met Petra, dankjewel Peet! En de laatste aanpassingen (deuren in het vooronder, 2 laden in de keuken en een boekenkast in de salon) zijn gedaan door onze eigen dorpsaannemer Piet Bankersen. Dankjewel Piet, het was weer gezellig als altijd en het resultaat is prachtig! Morgen komt de zeilmaker nog om de achterdektent oprolbaar te maken, zodat als we gaan varen dat hele ding er niet af hoeft, maar opgerold kan worden en later eenvoudig weer neergelaten kan worden, een groot goed met dit koude weer, hebben we een steeds droog achterdek. Hier liggen we trouwens helemaal goed. Een oude kennis van ons is hier havenmeester. Dat betekent a. gezellige buren, b. Wim kreeg meteen de sleutel van Pauls werkplaats en c. een belangrijke vraagbaak en hulp voor van alles en nog wat. Pauls vrouw, Margriet wil zelfs Wims haar knippen! We voelen ons verwend met zoveel lieve mensen om ons heen. Bovendien is het hier in de Pekelharinghaven nu met alle sneeuw helemaal een plaatje, zo mooi.

Toen we net verhuisd waren op de 12e, ging 's nachts de hoofdkachel (op diesel) stuk. Ai! Goede raad is duur. De Gier Maritiem heeft de kachel weggehaald, een tijdelijke ge-installeerd en de kapotte opgestuurd naar de bootkachelspecialist in Numansdorp, daar wordt ie hopelijk gerepareerd. Een nieuwe kost nl. 3 mille, is even geen optie, tenzij het echt niet anders kan.En dan heb ik het nog niet over alle spullen overbrengen of opslaan en het schip met spullen volstouwen. Pfff, we hebben nog steeds teveel stuff! En van sommige dingen weiger ik afscheid te nemen, dus mijn organisatie- en opruimtalenten zijn ruimschoots aan bod gekomen. Maar... het varkentje is gewassen. Het is gelukt en nu hebben we bijna vakantie. Met Jos en Marjon (onze Oerolmaatjes) gaan we Kerst vieren op Terschelling (als we niet invriezen hier). Het plan is om dinsdag richting Makkum te gaan en daarna door naar Terschelling. Sorry oud-collega's, Enkhuizen (en alle andere te bezoeken plaatsen) wordt begin 2010, maar we gaan zeker komen, beloofd is beloofd (en leuk!). Of ik het werken mis, vragen mensen soms, maar we hebben het afgelopen half jaar zo hard gewerkt, dat ik daar geen tijd voor had. Weet je wat het leukste totnutoe is van vroegpensioen? 's Ochtends met een kop thee in bed de krant lezen, heerlijk! Dat ga ik nu dan ook (in de salon, daar is het warm) doen. Tot de volgende keer!

• 20 December 2009 - 16:42

Anneke Smit:

Heerlijk om weer wat te horen. Hele fije dagen gewenst en een voorspoedig vaarjaar en gezondheid in 2010! Ik hoop jullie dan te zien, waar dan ook. Voor jullie hoop ik dat het weer meewerkt en dat jullie niet ingevroren zijn. Voor mezelf trouwens ook een beetje, want ik had vanavond een leuk etentje en dat werd afgeblazen. En Kerstavond ga ik met Ellen en gezin naar Zaanstad, maar dat zal hopenlijk wel lukken. Verder is hier alles goed met iedereen. Gert heeft het, zoals je waarschijnlijk weet via Facebook (ik zag dat je ook vriend van Gert bent, Wim) heel erg naar zijn zin.
    Veel liefs en tot de volgende keer,
    Anneke

• 20 December 2009 - 21:16

An Slaa:

Weer een gezellig bericht van jullie. Geniet van jullie nieuwe leven. Fijne kerstdagen gewenst en behouden vaart in 2010. Hier alles goed; de knie doet het steeds beter. De kerstdagen ben ik Emmen, als ik daar tenminste kan komen met de trein.
    Lieve groeten van An

• 21 December 2009 - 10:59

Gerard En Sonja:

Wat een avontuur gaan jullie tegemoet!
    Wij wensen jullie hele fijne kerstdagen op Therschelling en een behouden vaart voor 2010!!
    Groetjes, Gerard en Sonja van Alewijn

• 21 December 2009 - 11:00

Gerard En Sonja:

Wat een avontuur gaan jullie tegemoet!
    Groetjes, Gerard en Sonja van Alewijn

• 23 December 2009 - 11:09

Ingrid:

Hierbij, droogliggend of dobberend, een super, gezond en boeiend 2010 gewenst. (Ik hoop dat jullie het een beetje warm houden.)
    groetjes
    Ingrid