Op de werf bij SRF (ScheepsReparatie Friesland) - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu Op de werf bij SRF (ScheepsReparatie Friesland) - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Wim Jong - WaarBenJij.nu

Op de werf bij SRF (ScheepsReparatie Friesland)

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Wim

22 September 2009 | Nederland, Harlingen

Na een voorspoedige reis naar Nederland ligt 'her ladyship' sinds eind juni op de werf SRF in Harlingen. Daar worden een aantal werkzaamheden uitgevoerd zoals het teakdek repareren, de flybridge opnieuw schilderen, vuilwatertanks plaatsen, de versleten stabilisatoren verwijderen, de schroefassen opnieuw 'sealen', roerhakken plaatsen en nog 100 kleine andere zaken. We verwachten eind oktober bij ScheepsReparatie Friesland klaar te zijn en vertrekken dan naar Medemblik om eindelijk definitief naar ons scheepje te verhuizen. Van november tot april volgend jaar zullen we een rondje Nederland doen om het schip te leren kennen en alle vrienden, familieleden en belangstellenden de gelegenheid te geven een kijkje te komen nemen in ons nieuwe huis. In april 2010 vertrekken we via de Rijn naar de Donau. Die gaan we stroomafwaarts volgen tot de Zwarte Zee. Uiteindelijk willen we langdurig rondscharrelen op de Middelandse Zee.